Bakbekwaam

Bakbekwaam is in 2021 gelanceerd als (interactief) communicatieplatform van het Sociaal Fonds Bakkersbedrijf. We hebben twaalf websites en verschillende merken samengebracht tot één platform en één merk. Natalie is projectleider.

Opdracht 

Anceaux Marketing is verantwoordelijk voor het gehele projectmanagement rondom de realisatie van het platform en het bouwen van het merk Bakbekwaam in de vorm van brand – en campagnemanagement. Het is een continue reis om het platform uit te bouwen en de naamsbekendheid ervan te vergroten. Daarnaast blijven we werken aan het toevoegen van interactieve elementen. 

Zoals gezegd is Bakbekwaam uitgegroeid tot de merknaam van Sociaal Fonds waaronder drie thema’s vallen. Vanuit Bakbekwaam zijn wij verantwoordelijk voor het onder de aandacht brengen van deze thema’s via verschillende kanalen. 

Op Bakbekwaam.nl vinden medewerkers en leidinggevenden in de bakkerijbranche alle belangrijke informatie over werken en leren. Die informatie was vroeger versnipperd over veel verschillende websites, maar is nu helder en overzichtelijk op één plek samengebracht.

Dit betreft informatie over; scholing, vormings- en ontwikkelingswerk, arbeidsomstandigheden, arbeidsvoorwaarden in de CAO Bakkersbedrijf, arbeidsmarkt en arbeidsverhoudingen.  

Zo is Bakbekwaam hét informatieplatform voor alle werkgevers, leidinggevenden en medewerkers in de bakkerijsector. 

Aanpak 

  • Opstellen van de Merkbelofte 
  • Nieuwe huisstijl ontwikkeling ism partner 
  • Fotografie voor beeldmateriaal ism partner 
  • Opstellen persona’s voor het maken van testimonials 
  • Campagne met video ‘Bakbekwaam introduceert’ 
  • Communicatieplatform launch 
  • Opbouwen van LinkedIn, Facebook en Instagram kanalen 
  • Organische groei in volgers en bezoekers door interactie met prikkelende content 
  • Rapportages maken per kanaal 
  • Naamsbekendheid werven met aanwezigheid op Vakbeurs 
  • Het ontwikkelen van thema campagnes 

Resultaten 

Inmiddels is Bakbekwaam.nl een lopend platform met maandelijks rond de 4.000 bezoekers en 10.000 paginaweergaven. Daarnaast heeft Bakbekwaam ruim 400 volgers op LinkedIn en ruim 200 volgers op Instagram. Deze statistieken nemen maandelijks stabiel toe. Daarnaast is Bakbekwaam een groeiend merk, waar we nog druk bezig zijn op weg naar een succesvolle rebranding.