Merkbelofte

Iedere organisatie voegt zijn eigen waarde toe in de markt, maar weet en vindt de doelgroep dat ook? Is het verhaal helder en prikkelend? Wat maakt het wezenlijk anders dan wat de concurrentie biedt? Groei in omzet en klanten, dat willen we allemaal. Merkgedreven organisaties zijn bewezen succesvoller. Bouw samen met Anceaux Marketing in no-time de merkbelofte, hèt fundament van uw bedrijf, afdeling of product.

Merkbelofte

Groei in omzet en klanten. Merkgedreven organisaties zijn bewezen succesvoller. Maak samen met Anceaux Marketing uw merkbelofte, het (marketing) fundament van uw bedrijf, afdeling of product

Het fundament voor je marketing

Merkbelofte

Hoe bouw je een sterk merk? Die vraag krijgen wij bij Anceaux Marketing wekelijks, soms zelf dagelijks. Een campagne die even een korte boost geeft in sales is leuk, maar eigenlijk willen we een continue stroom van (nieuwe) klanten, nieuwe business en omzetgroei.

Merkgedreven organisaties zijn bewezen succesvoller dan organisaties die niet merkgedreven zijn. Alleen al een missie hebben garandeert meer succes. Intern en extern. Het zijn vaak grote organisaties die merkgedreven werken, zoals Heineken. Wij willen dit voor iedereen toegankelijk maken. Door een merkbelofte met Anceaux Marketing te bouwen, zorg je voor een rotsvast (marketing) fundament voor jaren en ga je sneller groei realiseren. Overigens is het merkbelofte model toepasbaar voor een organisatie, afdeling, een (nieuw) product of zelfs voor een persoon.

Ons model is geïnspireerd op Simon Sinek – spreker met een eigen methodiek over waarom het ene bedrijf succesvoller is dan het andere bedrijf – why, what, how. Wij hebben wel een kring toegevoegd, namelijk de ‘who’.

Een concept van Anceaux Marketing

Model Merkbelofte

Een merkbelofte staat niet zomaar op papier. Daarvoor doorlopen we drie stappen om uiteindelijk tot het beste resultaat te komen.

We starten samen met een brainstormsessie. Even weg uit je/jullie eigen kantoor, want een nieuwe omgeving inspireert. Bovendien zorgen wij voor de lunch, zodat je met genoeg energie aan de slag kunt!

  • Helderheid krijgen over het bedrijf en waar het naar toe moet
  • Kernwaarden bepalen
  • Specialismen bepalen
  • Doelgroep bepalen

Stap 1

Brainstorm

Stap 2

Uitwerken brainstorm

Nadat we genoeg informatie hebben verzameld tijdens de brainstormsessie gaat Anceaux Marketing aan de slag met het uitwerken van de belangrijkste zaken. We gaan verbanden leggen en komen met een aantal voorstellen voor de merkbelofte.

  • Suggesties voor de missie
  • Keuzes in kernwaarden
  • Helderheid in specialismen
  • Uitwerken van doelgroepen
  • Op maat advies over het vervolg om de merkbelofte tot bloei te laten komen

We maken een persoonlijke afspraak om het document te presenteren en we kijken of de keuzes die zijn gemaakt aansluiten bij jouw/jullie gedachten. Bovendien geven we een persoonlijk advies over het vervolgtraject.

  • Persoonlijke afspraak
  • Presentatie document
  • Afstemming van de keuzes
  • Advies over vervolgtraject

Stap 3

Presentatie

Tijd voor een merkbelofte brainstorm!

De merkbelofte is misschien wel het belangrijkste onderdeel van een bedrijf. Het geeft een merk een gezicht waar de doelgroep zich mee kan identificeren. Zelf de belofte van jouw merk helder krijgen?

Vraag dan nu de brainstormsessie aan en dan reiken wij, Anceaux Marketing, een duidelijk stappenplan aan, zodat de merkbelofte de oplossing gaat vormen voor jouw/jullie klanten. Maak snel een afspraak, dan vertellen we er alles over.