Wat is de toegevoegde waarde van een marketingbureau?

Geschreven door Natalie Anceaux

Wat is de waarde van het inhuren van een marketingbureau? Zeker als je al een hoop slagkracht aan marketing intern hebt zitten.

Als ik mijn vraag intoets bij Google, krijg ik meteen allemaal hits over het inhuren van online marketingbureaus, naast het vraagstuk huur je het in of neem je het in huis.

Ik blijf het moeilijk vinden, het verschil maken tussen offline en online marketing. Maar ergens snap ik het wel. Online voelt voor vele mensen veel spannender en meer ongrijpbaar met allerlei algoritmes en techniek erachter. Terwijl, helaas veel mensen nog steeds de kracht van het vertellen van een verhaal onderschatten. Dat is ook een vak, al wordt daar een stuk makkelijker over gedacht. Dus online wordt daardoor veel sneller ingekocht. Het is de heilige graal geworden en ons land is dan overspoeld met online marketingbureaus.

Niet zo gek dus dat veel mensen denken dat Anceaux Marketing ook in de online hoek zit. Maar we pakken het brede spectrum. We bedenken het brandverhaal/ merkbelofte, we rollen het uit online en offline met tekst en beeld, we meten het en sturen bij. Wij helpen bij intern uitrollen en het creëren van ambassadeurs.

Oftewel we bouwen merken. Of dit nu op organisatie – of product niveau is.

Dus waarom huren ze ons in? Ik heb gekeken hoeveel verschillende organisaties en bedrijven, corporates, mkb en zzp dat hebben gedaan. Ik heb ook gekeken naar de correlatie en ik kom maar tot 1 conclusie, een frisse onafhankelijke blik. Niet vertroebeld door politieke eigen belangen, maar echt de brug willen slaan naar de doelgroep. Dat betekent dus niet altijd dat je de skills niet in huis hebt; het heeft te maken met vooruitgang. Even weg uit de cirkel van je brein waar alles maar in rondjes draait. Bij jezelf of met elkaar. Helderheid in de situatie en hoe je grotere doelen kunt bereiken.

Daarom heb ik ook de opleiding New Female Leaders gevolgd. Niet, zoals sommige denken om leiderschap aan anderen over te brengen, maar om leiderschap te geven in je volgende vraagstuk in marketing. Om de missie ‘marketing kan nog zoveel mooier’ met een authentiek geluid te kunnen brengen met de juiste resultaten waar iedereen naar op zoek is. Dan ontstaat verbinding en vallen individuele of teambelangen weg en ga je het weer samen doen.

Dus hang je vast of ben je ervan overtuigd dat er meer inzit, geef me een belletje. Kunnen we samen kijken wat hoe we jouw doelen kunnen bereiken met nog mooiere marketing.