Stichting Bakkracht

Stichting Bakkracht is ontstaan uit de behoefte aan goed opgeleide medewerkers in de bakkerijbranche. Het is belangrijk te investeren in de ontwikkeling en het behoud van medewerkers en de instroom van nieuwe krachten te stimuleren, iets waar alle organisaties in de branche het over eens zijn. Hoewel er veel goede projecten zijn, ontbrak een centrale aanpak om deze doelstellingen te realiseren, wat leidde tot de oprichting van Stichting Bakkracht.

Opdracht 

Bakkracht heeft haar projectmanagement uitbesteed aan Natalie Anceaux voor vier verschillende projecten, waaronder een jongerencampagne om ze enthousiast te maken voor de bakkerijsector. Maar ook het vraagstuk hoe zorg je dat de studenten en bedrijven de ultieme match hebben qua stageplek. En zo nog twee gave projecten waarbij Natalie veel samenwerkt met verschillende partijen waaronder Bureau Coen, Human Talent Group en Wecreate Consulting.

Daarnaast heeft Natalie een tijd de directeur van stichting Bakkracht, Carla Zwierstra, mogen vervangen.

Natalie: “Het is super gaaf om hier een bijdrage aan te mogen leveren omdat dit stuk voor stuk projecten zijn die echt toegevoegde waarde hebben voor de sector.”

In de afgelopen jaren hebben steeds minder jongeren gekozen voor het bakkersvak. Stichting Bakkracht wilde weten wat deze afname veroorzaakte en hoe toekomstige studenten enthousiast gemaakt kunnen worden voor bakkersopleidingen. Er zijn verschillende projectplannen opgesteld voor 2023 en 2024, om zo de missie van Bakkracht te volbrengen. Binnen team Anceaux Marketing worden de verschillende vaardigheden ingezet om deze uit te voeren.

Aanpak 

  • Onderzoek uitvoeren doelgroep
  • Opstellen projectplannen
  • Eventmanagement
  • Contentcreatie
  • Opbouwen Social media kanalen: Instagram en TikTok
  • Organische groei in volgers en bezoekers door interactie met prikkelende content 
  • Naamsbekendheid werven met aanwezigheid op beurzen (Futuremakers)
  • Het ontwikkelen van thema campagnes 
  • Rapportages maken per kanaal 

Resultaten 

Inmiddels zijn we druk met de themacampagnes en lopen de eerste online campagnes op de social media kanalen. De eerste positieve reacties zijn al verzameld. In het aankomende jaar gaan we mooie resultaten boeken.