Spoiler alert; een logo maakt niet het verschil
Ik vind het oprecht lullig dat ik dit heilige huisje ga omschoppen, maar een logo finetunen en telkens opnieuw aanpassen maakt niet het verschil in een branding campagne. Het zorgt er niet voor dat je merk groot wordt. Het zorgt wél voor herkenbaarheid. Het is niet voor niks sinds jaar en dag het belangrijkste onderdeel van een huisstijl. Dus als je dan toch een logo maakt, doe het dan goed. Zorg dat jouw logo aansluit bij de missie en kernwaarden van jouw bedrijf.
Ik zit altijd met grote verbazing te kijken naar bedrijven, die eindeloos tijd en geld stoppen in de verbetering van hun logo. Om als corporate communicatie afdeling groots het nieuwe logo te lanceren met een ieniemienie verschil, dat alleen diegene ziet die eraan heeft gewerkt. DOE HET NIET. Als je een merk wilt bouwen, kun je veel beter je tijd en geld stoppen in goede herkenbare fotografie en video’s. Dat maakt écht het verschil. Mensen kijken nou eenmaal graag naar mensen.
Elke keer weer zie ik cijfers omhoog schieten door het bouwen van letterlijk een ‘smoel’. Door echte mensen neer te zetten worden social posts en de website veel beter gelezen en geliket. Ben je als bedrijf vooral productgericht? En praat je daar met name over? Probeer eens een andere weg. Laat je medewerkers een verhaal vertellen. Zorg voor goede fotografie. Maak een duidelijke video vanuit kernwaardes. Dan maak je het verschil in je campagnes. Ik doe dit werk nu bijna 20 jaar. Ik heb het voor veel verschillende opdrachtgevers en bedrijven mogen doen. En dit is de constante factor geweest waarom mijn campagnes altijd de targets halen. Ja altijd!
Doe je voordeel met dit geheim van de smid. Marketing kan nog zoveel mooier!