Kennissessie

Geef jouw organisatie smoel

Als je Anceaux Marketing al wat langer kent, dan weet je dat wij dol zijn op het verbinden van mensen om samen problemen op te lossen en kennis uit te wisselen. Dit doen we met de zogenoemde kennissessies. De laatste editie daarvan, op 5 september 2017, was een echte mijlpaal waar we weer trots op zijn.

Om niet achter te blijven bij ons eigen doel, heeft Anceaux Marketing voor het eerst bij een kennissessie de handen ineengeslagen met M-space, met als resultaat een fantastische avond. De waarden en methodes van M-space sluiten perfect aan op die van Anceaux Marketing, namelijk helder krijgen waar jouw merk voor staat en hier een bijpassende uitstraling aan koppelen.

Een groep van dertig enthousiaste ondernemers werd ontvangen in Huis Huguetan in Den Haag. Bij binnenkomst in de prachtige hal werd al gelijk duidelijk dat er een rijke geschiedenis hangt aan dit gebouw. Het is een oud stadspaleis waar onder anderen Koning Willem I en Willem II tijdelijk hebben gewoond. De gasten werden meegenomen naar de ruimte waar de avond werd gevuld met inspirerende verhalen en heerlijke versnaperingen. En natuurlijk werd er gebrainstormd over interessante cases die door de gasten waren ingebracht.

Het thema van de avond was ‘Geef je organisatie smoel’. Om overeind te kunnen blijven als bedrijf of organisatie, wordt het steeds belangrijker onderscheidend vermogen te hebben. Het duidelijk kunnen benoemen en uitstralen wat dat voor jouw bedrijf is, is echter niet vanzelfsprekend. How do you stand out in the crowd?

Merkbelofte
De opening werd verzorgd door Natalie zelf en het ging over de merkbelofte waar wij zo in geloven. Wat zijn jouw kernwaarden en wat is jouw unieke missie? En het allerbelangrijkste: welke belofte maak jij naar j eklanten en kun je dat ook waarmaken? Maartje van M-space behandelde vervolgens verder hoe je deze merkbelofte uitstraalt in je omgeving. Past je logo en je huisstijl bij de identiteit van jouw organisatie?

We werden niet alleen getrakteerd op goede voorbeelden uit het bedrijfsleven, zoals Tony Chocolonely. Want er waren ook hapjes en drankjes van Manic Organic, dat bovendien zelf een inspirerende missie heeft. Met hun duurzame manier van cateren proberen ze de wereld stap voor stap een stukje mooier en eerlijker te maken.

Brainstormen
Nadat iedereen zijn hoofd weer even leeg had kunnen maken en de magen gevuld waren, was het tijd voor de brainstormsessies. Groepjes mensen met verschillende kwaliteiten en vaardigheden werden bij elkaar gezet om te praten over een case van een van de deelnemers. Vervolgens presenteerden alle groepen hun oplossing of merkbelofte aan de rest, waaruit weer mooie discussies ontstonden en tips werden gegeven vanuit het publiek. We hebben ervaren dat de deelnemers bereid waren om ook daadwerkelijk kennis te delen en elkaar te helpen.

Onder het genot van een drankje werd nog lang nagepraat en genetwerkt. De perfecte afsluiting van een inspirerende avond, voor zowel de gasten als de organisatoren. Wil jij je organisatie ook smoel geven? Neem dan contact met ons op. Wij geloven dat je potentiële klanten moeiteloos naar je toe kunt trekken, als je heel helder hebt waar je merk voor staat en hier een bijpassende uitstraling aan koppelt. Wees authentiek en overtuig!

Auteur: Tamara Hofland, projectondersteuner Anceaux Marketing