FoodBase

Het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) hanteerde al een tijdje FoodBase als merk voor dienstverlening dan andere sectoren dan de bakkerijsector. Maar dan heel low key. Toen de nieuwe directrice aan boord kwam, werd er besloten om vol in te gaan zetten op FoodBase en de commerciële slagkracht groter te maken.

Opdracht

Mijn taak, duidelijkheid scheppen tussen de twee merken. Een heldere propositie voor FoodBase en voor NBC. En een duidelijke doel was zichtbaarheid creëren voor FoodBase ter ondersteuning van het commercieel in de markt zetten.

Aanpak

  • Merkbelofte FoodBase en NBC
  • Huisstijlontwikkeling FoodBase
  • Rebranding NBC naar FoodBase
  • Conceptuele boodschap & propositie FoodBase
  • Strategisch Marketingplan FoodBase
  • Het creëren van foto en videomateriaal
  • De inzet van marketing automation
  • Ondersteunende campagnes op product-dienstniveau

Resultaat

  • Duidelijke huisstijl
  • Duidelijk en consequent verhaal
  • Er is materiaal en inzet van kanalen wat jaren gebruikt kan worden
  • De basis voor een sterk merk is gelegd, nu consequent doorpakken en koers houden