Werven voor International Criminal Court

International Criminal Court (ICC) heeft de uitdaging om de komende tijd een hoop nieuwe mensen te werven. Veel verschillende landen zijn aangesloten bij ICC. Deze landen wil ICC graag terugzien in het personeelsbestand. Er ligt met name een focus om meer mensen aan te trekken vanuit Brazilië, Japan, Duitsland, Korea en Mexico. En, ook niet onbelangrijk, ze willen niet-juridische functies onder de aandacht brengen. ICC is meer dan een rechtbank. Het is een organisatie met alle daarbij behorende functies. Dit mag meer over de bühne komen.

Dit project is opgepakt samen met gemeente Den Haag. Zij zagen een mooie kans om Den Haag opnieuw als dé stad van vrede en recht neer te zetten. Een imago dat Den Haag terecht heeft verworven met alle instituties. Daar mag je als stad trots op zijn.

Opdracht

Anceaux Marketing is gevraagd een heldere strategie te maken waarin aan de doelstellingen vanuit de verschillende partijen wordt voldaan en deze vorm te geven in een videocampagne.

Natalie brengt veel ervaring mee vanuit haar tijd bij Shell binnen recruitment marketing. Natalie: ‘Om mensen te triggeren te solliciteren bij een organisatie die ze niet kennen of niet eerder overwogen hebben, is het belangrijk om emotie los te maken. Een vacaturetekst alleen gaat dat niet bewerkstelligen. Je wilt weten in welke organisatie je terechtkomt. En welk verschil jij kunt maken. Door medewerkers van de desbetreffende organisatie het verhaal te laten vertellen, kunnen anderen zich identificeren met de persoon. Zo worden passieve kandidaten getriggerd om actief te worden. Met name video is daar een zeer powervolle tool voor.’

Aanpak

  • Authenticiteit naar voren brengen
  • Persoonlijke video’s maken met hoofdpersonen uit de verschillende landen
  • Overall video maken waarin de verhalen samenkomen

Resultaat

  • Doelgroep bereiken en raken
  • Vijf persoonlijke video’s over de medewerkers uit verschillende landen
  • Eén algemene video over ICC en verschillende zichtpunten naar voren brengen

Deze strategie is vanuit Anceaux Marketing tot leven gebracht in samenwerking met videoproductiebedrijf Emansion.