Nieuw innovatief platform en herdefiniëring voor Someone

Someone is een werving- en selectiebureau voor online professionals. Om Someone een nog groter bereik te geven en hun expertise te bestempelen, is gekozen voor de ontwikkeling van een innovatief online platform. Dit platform voorziet in de ambities van online (interim)professionals, in plaats van een platte match. Met dit platform kunnen werkgevers en professionals elkaar makkelijk vinden, zonder tussenkomst van een bureau.

Opdracht

Wij hebben geholpen bij het helder maken van de merkbelofte en bij het doorvertalen hiervan op het platform, de realisatie van het platform, de campagne rondom bekendheid generen en de procesoptimalisatie van de verschillende poppetjes binnen de organisatie.

Aanpak

  • Merkbelofte vaststellen van Someone
  • Doorvertaling van de merkbelofte naar de features en het design van het online platform > wat heeft het platform nodig om de merkbelofte waar te maken?
  • Customer journeys en flow (mede)ontwikkelen
  • Interne doorvertaling binnen het team
  • Begeleiding en projectmanagement bij de ontwikkeling van het platform
  • Begeleiding van creatie van content en beeld
  • Contact onderhouden met de opdrachtgever en projectleden
  • Tussentijdse evaluaties en eindevaluatie verzorgen
  • Vooraankondigingen van het online platform en het laden van het merk via social media en nieuwsbrieven

Resultaat

  • Een heldere merkbelofte van Someone
  • Het ambitieplatform 1.0 is opgeleverd: someone.nl
  • Het team is intern aangepast en er is een rolverdeling gemaakt basis van op de nieuwe werkwijze
  • De werkgevers zijn op de hoogte gebracht van de nieuwe werkwijze.
  • De kandidaten zijn op de hoogte gebracht van de nieuwe werkwijze.
  • Campagne strategie voor livegang is opgeleverd en gepresenteerd en samen met de e-commerce manager verder strak getrokken en uitgerold in de vorm van een radiocampagne, brochures, social media en e-mailmarketing.
  • Marketing-salestrein is gevormd
  • De verwachte resultaten zijn behaald
  • Directie besloot toch een andere weg in te slaan met het platform na een aantal maanden live. Deze transitie hebben we mede begeleid
  • De kennis is geïmplementeerd in de organisatie