Merkbelofte ontwikkelen voor Kinderopvang Haarlem

Kinderopvang Haarlem biedt op 36 locaties in Haarlem betaalbare kinderopvang, waar kinderen spelend groeien.

Opdracht

Wij mochten samen met Kinderopvang Haarlem een merkbelofte maken om heel helder te krijgen wat hun missie en hun onderscheidend vermogen zijn. Waarom zou jij als (aanstaande) ouder kiezen voor deze opvang en niet voor een concurrent?

Aanpak

  • Brainstormsessie middels ons zelf ontwikkelde merkbelofte-model, zie onderstaand.
  • Uitwerking van de brainstorm in een document
  • Presentatie van de merkbelofte

Resultaat

  • Een authentieke missie die blijft hangen: ‘Elke dag samen met de kinderen het avontuur aan gaan op weg naar de beste versie van zichzelf.’
  • Sterke merkbelofte
  • Stevig fundament van Kinderopvang Haarlem middels invulling van de overige kringen
  • Duidelijke merkstrategie die hen helpt hun verhaal te vertellen.
  • Alle neuzen van het managementteam dezelfde kant op.

‘Het is onze missie om elke dag samen met de kinderen het avontuur aan te gaan op weg naar de beste versie van zichzelf. De merkbelofte is echt een mooie kapstok voor alles wat we doen.’ Aldus Maureen Posthumus, directeur Kinderopvang Haarlem. Onlangs heeft Kinderopvang Haarlem deze super leuke video online gezet waarin duidelijk hun waarden naar voren komen: avontuur, plezier, leren en persoonlijk.

De volgende stap, het bedenken van een nieuwe naam, mochten we ook voor ze begeleiden door middel van een brainstorm. Ook hier zijn we uitgekomen. Het onthullen van de naam laten we graag over aan Kinderopvang Haarlem zelf!