Employer Branding en leads werven NAM

 NAM is een joint venture tussen Shell Nederland BV en ExxonMobil Holding Company Holland LLC. Shell is verantwoordelijk voor alle recruitment rondom NAM.

Opdracht

Wij stonden voor de uitdaging om grote targets te vullen, met name technische professionals voor de recruitment rondom NAM. Het waren er teveel om slechts een landelijke campagne te doen, dus is het een Europese campagne geworden met de look en feel van Shell, ook al heeft NAM zijn eigen huisstijl. Dit omdat Shell een veel grotere internationale bekendheid heeft dan NAM. Echt een grootscheepse campagne waar zeker anderhalf jaar aan is gewerkt.

Aanpak

  • Employer Branding in de vorm van advertenties, bannering, videocontent, etc
  • Doelgerichte acties om de doelgroep getarget aan te spreken en te raken met een boodschap
  • Organisatie van NAM High-tech & Innovation Event
  • Webinars
  • Werken met agencies voor Europese kanalen
  • Inzet van social media (trainingen)
  • Communicatieboodschappen maken en verspreiden

 Resultaat

  • Targets zijn behaald
  • Stijging van de status als internationale werkgever

Door Natalie’s inzet kwamen mijn vacatures en campagnes meer onder de aandacht van de juiste engineers. Daarnaast heeft Natalie een prachtig Event georganiseerd voor de NAM om nationale en internationale technische professionals te interesseren voor een carrière bij de NAM: NAM High-Tech Event 2014.” Jos Boosma, Recruitment Specialist @ NAM.